Rozdział I
Postanowienia ogólne 

§ 1

Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży za pośrednictwem sieci Internet e-abonamentów parkingowych uprawniających do postoju pojazdów samochodowych na parkingu podziemnym zlokalizowanym pod Parkiem Centralnym w Gdyni. Sprzedawcą jest Gmina Miasta Gdyni - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia, NIP: 5862186330, REGON: 220356287.

§ 2

Ilekroć w regulaminie sprzedaży e-abonamentów postojowych za pośrednictwem sieci Internet jest mowa o:

regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin sprzedaży e-abonamentów postojowych za pośrednictwem sieci Internet;

uchwale – należy przez to rozumieć uchwałę nr LIV/1655/23 RADY MIASTA GDYNI z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu parkingu podziemnego zlokalizowanego pod Parkiem Centralnym w Gdyni (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2023 r., poz. 3601 z późn. zm.);

zarządcy – należy przez to rozumieć Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni lub podmioty przez ten Zarząd umocowane do wykonywania funkcji zarządczych wobec ww. parkingów;

parkingu – należy przez to rozumieć każdy parking na terenie Gdyni szczegółowo wymieniony
w załącznikach opisowych i graficznych do ww. uchwały;

serwisie – należy przez to rozumieć internetowy serwis sprzedaży e-abonamentów działający pod adresem https://gdynia.e-abonamenty.pl/parkingcentralny/;

użytkowniku – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub podmiot, posiadający zdolność do czynności prawnych, dokonujący zakupu e-abonamentów postojowych przez serwis;

formularzu – należy przez to rozumieć formularz służący do złożenia zamówienia na zakup
e-abonamentu postojowego, znajdujący się na stronie internetowej https://gdynia.e-abonamenty.pl/parkingcentralny/;

§ 3

  1. Za pośrednictwem serwisu użytkownik może zakupić na wskazany numer rejestracyjny pojazdu abonament postojowy dla parkingu wymienionego w uchwale.

  2. Zakup e-abonamentu odbywa się według ogólnych zasad przewidzianych dla zakupu abonamentu postojowego wskazanych w uchwale.

Rozdział II
Warunki zakupu e-abonamentu postojowego.

§ 4

  1. Aby dokonać zakupu abonamentu postojowego 30-dniowego niezbędne jest wypełnienie formularza w serwisie oraz dokonanie opłaty poprzez serwis Blue Media lub na wskazany numer rachunku bankowego.

  2. Zamówienia za pośrednictwem serwisu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.

  3. Zamówienia za pośrednictwem serwisu można dokonać nie później niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentu z uwzględnieniem ust. 4, kiedy zamówienie może być zrealizowane w dniu następnym.

  4. Użytkownik będący konsumentem może żądać spełnienia świadczenia przed terminem odstąpienia od umowy poprzez zaznaczenie zgody przy składaniu zamówienia, o następującej treści: Żądam spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, jednocześnie przyjąłem do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Zarządcę zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759). W przypadku wyrażenia powyższej zgody aktywacja abonamentu może nastąpić najszybciej w dniu następnym o godzinie 00:00 lub 3 godziny po uzyskaniu pozytywnej autoryzacji płatności.

  5. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.

  6. W celu złożenia zamówienia użytkownik zobowiązany jest założyć konto na stronie serwisu, poprzez formularz rejestracyjny. Użytkownik jest zobowiązany do prawidłowego oraz zgodnego ze stanem faktycznym i prawnym wypełnienia formularza rejestracyjnego oraz do akceptacji regulaminu przy użyciu pola wyboru umieszczonego na stronie serwisu.

  7. Użytkownik, który posiada konto na stronie serwisu, przed złożeniem zamówienia zobowiązany jest do zalogowania się na swoim koncie. Do zalogowania niezbędne jest wpisanie loginu i hasła podanego przy uprzedniej rejestracji.

  8. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego lub zalogowaniu się na swoim koncie  użytkownik wypełnia formularz zamówienia oraz dokonuje wpłaty w wysokości określonej dla abonamentu. W formularzu zamówienia użytkownik jest zobowiązany wskazać datę rozpoczęcia okresu ważności oraz numer rejestracyjny pojazdu. Abonamenty zamawiane za pośrednictwem serwisu mogą zostać wydane wyłącznie na wskazany numer rejestracyjny pojazdu.

  9. Żądanie wydrukowania faktury musi być zgłoszone przez użytkownika podczas wypełniania formularza zamówienia poprzez użycie pola wyboru o etykiecie „Proszę o wystawienie dokumentu księgowego”. W takim przypadku użytkownik jest zobowiązany do podania danych koniecznych do wystawienia faktury, która zostanie automatycznie wygenerowana. Nieuzupełnienie wszystkich danych uniemożliwi wystawienie faktury.

  10. Po złożeniu zamówienia użytkownik otrzyma na wskazany przez siebie podczas rejestracji adres mailowy potwierdzenie otrzymania zamówienia. Taka informacja będzie również widoczna na koncie użytkownika na stronie serwisu.

§ 5

  1. Przesłanie formularza nie jest równoznaczne z nabyciem abonamentu. Nabycie abonamentu nastąpi po wcześniejszym opłaceniu abonamentu na wskazany rachunek bankowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni (zwanego dalej ZDiZ).

  2. Sprzedaż e-abonamentu następuje w momencie przesłania na konto lub adres mailowy użytkownika potwierdzenia zaksięgowania uiszczonej opłaty.

  3. Użytkownik jest uprawniony, po zaksięgowaniu opłaty, do wydrukowania potwierdzenia zakupu abonamentu ze swojego konta znajdującego się na stronie serwisu.

  4. W przypadku wpłynięcia opłaty na wskazany rachunek bankowy po terminie wskazanym przez użytkownika jako data rozpoczęcia ważności abonamentu, abonament będzie obowiązywał od dnia zaksięgowania wpłaty do dnia wynikającego z typu wykupionego abonamentu.

  5. Złożone zamówienie na zakup e-abonamentu nie będzie skuteczne, jeżeli:

    1. błędnie zostanie wypełniony formularz zamówienia,
    2. opłata za abonament zostanie dokonana na niewłaściwy numer rachunku bankowego,
    3. opłata nie nastąpi w terminie 14 dni, licząc od dnia przesłania formularza zamówienia.

§ 6

  1. Użytkownikowi nie przysługuje roszczenie w przypadku:

    1. błędnego wypełnienia formularza zamówienia,
    2. dokonania opłaty za abonament na niewłaściwy numer rachunku bankowego.

Rozdział III
Reklamacje i zwroty

§ 7

  1. Reklamacje dotyczące abonamentów postojowych nabytych poprzez serwis można zgłaszać na adres e-mail spp@zdiz.gdynia.pl

  2. O wyniku postępowania reklamacyjnego użytkownik zostanie powiadomiony we wskazanej przez siebie formie: pisemnie lub mailowo na adres podany w formularzu reklamacji w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wniosku. Reklamacje nie rozpatrzone w terminie uznaje się za zasadne.

  3. Reklamacje niezawierające wszystkich danych wymaganych w formularzu nie będą rozpatrywane. Dane niezbędne we wniosku: imię, nazwisko, numer rejestracyjny pojazdu, opis żądania.

  4. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez użytkownika kartą płatniczą sprzedający dokona zwrotu na wniosek użytkownika. Zwrot nastąpi na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego, który zobowiązany jest podać wraz z wnioskiem.

  5. Użytkownik będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Odstąpienie od umowy musi nastąpić w formie pisemnej ze wskazaniem numeru rachunku bankowego, na który nastąpić ma zwrot dokonanej opłaty.

 Rozdział IV
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.

§ 8

Informacja przedstawiana zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [RODO]:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) jest Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni,
    81-364 Gdynia, ul. 10 Lutego 24, tel. 58 761 20 00, email:
    sekretariat@zdiz.gdynia.pl.

  2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD) – tel. 58 761 20 25, email: iod@zdiz.gdynia.pl.

  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązków statutowych ZDiZ
    w Gdyni
    w zakresie wydania i obsługi abonamentu postojowego, a następnie późniejszej archiwizacji.

  4. Dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. a, c, e RODO na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (art. 13 b ust. 4 pkt 2), Kodeksu postępowania administracyjnego, uchwały XX/647/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 24 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu korzystania z niestrzeżonych parkingów należących do Gminy Miasta Gdyni i usytuowanych poza drogami publicznymi na terenie Gdyni oraz ustalenia wysokości opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na tych parkingach (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2020 r., poz.4704, oraz z 2021 r. poz. 2554); oraz na podstawie instrukcji kancelaryjnej (zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach).

  5. Dostęp do danych osobowych mogą mieć następujący odbiorcy danych:

  • podmioty uprawnione do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  • usługodawcy, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług,
  • podmioty niezbędne do weryfikacji okoliczności będących podstawą wniosku o abonament.
  1. ADO nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania w oparciu o otrzymane dane osobowe.

  2. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do czasu ostatecznego załatwienia sprawy, a następnie przez przewidziany przepisami prawa okres archiwizacji tego rodzaju dokumentacji.

  3. Posiada Pani/Pan prawo żądania od ADO dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania (art. 15, 16, 17, 18, 21 RODO).

  4. Posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej uprzednio zgody (art. 7.3 RODO), Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

  5. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2 dotyczącej przetwarzania przekazanych danych osobowych niezgodnie z RODO (art. 77 RODO).

  6. Podanie danych osobowych (z wyjątkiem danych oznaczonych jako dobrowolne) jest niezbędne do rozpatrzenia wniosku i realizacji abonamentu postojowego. Nie podanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia sprawy. 

Rozdział V
Postanowienia końcowe

§ 9

  1. Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień regulaminu.

  2. Zarządca ma prawo do zaprzestania sprzedaży abonamentów postojowych na rzecz użytkowników łamiących postanowienia regulaminu lub przepisy obowiązującego prawa oraz
    w sytuacji żądania przez użytkownika usunięcia jego danych osobowych lub cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

  3. Zarządca może dokonać zmian w niniejszym regulaminie. Zmiany regulaminu zostają zamieszczone niezwłocznie na stronie serwisu. Zmiany nie wpływają negatywnie na prawa i obowiązki użytkowników wynikające z umów sprzedaży abonamentów postojowych zawartych w oparciu o regulamin obowiązujący w chwili ich zawarcia.

  4. Wszelkie sprawy nieobjęte niniejszym regulaminem w zakresie dotyczącym abonamentów postojowych będą rozpatrywane w oparciu o uchwałę i ogólnie obowiązujące przepisy prawa.

  5. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.

  6. Dostępne formy płatności:

Karty płatnicze:

* Visa

* Visa Electron

* Mastercard

* MasterCard Electronic

* Maestro