Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży abonamentów parkingowych uprawniających do postoju pojazdów samochodowych w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania i/lub Strefie Płatnego Parkowania na obszarze dzielnic: Wzgórze Świętego Maksymiliana, Działki Leśne, Grabówek oraz Orłowo w Gdyni oraz zasady wydawania identyfikatorów zwalniających z wnoszenia opłaty postojowej w każdą niedzielę na obszarze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni za pośrednictwem sieci Internet.
§ 2
Ilekroć w regulaminie sprzedaży abonamentów postojowych oraz wydawania identyfikatorów za pośrednictwem sieci Internet jest mowa o:
Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin sprzedaży abonamentów postojowych za pośrednictwem sieci Internet oraz wydawania identyfikatorów zwalniających z wnoszenia opłaty postojowej w każdą niedzielę;
Uchwale – należy przez to rozumieć Uchwałę nr XXI/443/12 Rady Miasta Gdyni z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej, sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2012 r., poz. 2477 wraz z późniejszymi zmianami).
Strefie – należy przez to rozumieć strefę płatnego parkowania oraz śródmiejską strefę płatnego parkowania ustaloną na terenie Gminy Miasta Gdyni w uchwale.
Cenniku opłat za postój – należy przez to rozumieć wysokość opłat za postój w Strefie, określoną w uchwale.
Serwisie – należy przez to rozumieć internetowy serwis sprzedaży abonamentów oraz wydawania identyfikatorów działający pod adresem https://gdynia.e-abonamenty.pl/;
Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub podmiot, posiadający zdolność do czynności prawnych, dokonujący zakupu abonamentów oraz wydawania identyfikatorów postojowych przez serwis;
Formularzu zamówienia – należy przez to rozumieć formularz służący do złożenia zamówienia na zakup abonamentu postojowego w Strefach, znajdujący się na stronie internetowej https://gdynia.e-abonamenty.pl;
Formularzu identyfikatora – należy przez to rozumieć formularz służący do złożenia zamówienia na wydanie identyfikatora zwalniającego z wnoszenia opłaty postojowej w każdą niedzielę na obszarze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni, znajdujący się na stronie internetowej https://gdynia.e-abonamenty.pl;
ZDiZ – należy przez to rozumieć Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, jednostkę budżetową Gminy Miasta Gdyni uprawnioną zgodnie z uchwałą do pobierania opłat i zarządzania strefami płatnego parkowania.
Biurze Obsługi Klienta (BOK) – należy przez to rozumieć wydzielone w siedzibie ZDiZ przy ul. T. Wendy 15, 81-341 Gdynia stanowisko obsługi klienta, w którym przyjmowane są i rozpatrywane m.in. wnioski o wydanie abonamentów, identyfikatorów. BOK czynne jest w godzinach urzędowania podanych na stronie internetowej www.zdiz.gdynia.pl/parkowanie/kontakt/
Abonamencie – należy przez to rozumieć abonamenty postojowe wymienione w uchwale.
Identyfikatorze – należy przez to rozumieć identyfikator mieszkańca Gdyni potwierdzający objęcie zerową stawką opłaty za parkowanie w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania ważny w każdą niedzielę, wskazany w uchwale.
Rozdział II
Rodzaje abonamnetów oraz identyfikatora, dostępnych w serwisie
§ 3
- Za pośrednictwem serwisu Klient może zakupić na wskazany numer rejestracyjny pojazdu następujące abonamenty postojowe:
a) abonament dla mieszkańca strefy typu „M”,
b) abonament typu „N” dla osób niepełnosprawnych legitymujących się kartą parkingową,
c) abonament ogólnodostępny typu „O”,
d) abonament typu „E” dla mieszkańców Gdyni w użytkujących pojazdy o napędzie hybrydowym typu plug-in (PHEV).
- Za pośrednictwem serwisu Klient może uzyskać na wskazany numer rejestracyjny identyfikator.
Rozdział III
Warunki zakupu i zwrotu abonamentu postojowego oraz uzyskania identyfikatora
§ 4
- Klient ubiegający się o zakup abonamentu lub wydanie identyfikatora poprzez kanał elektroniczny powinien być właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem pojazdu samochodowego na podstawie jednej z umów: leasingu, najmu, dzierżawy, użyczenia.
- Aby dokonać zakupu abonamentu postojowego typu „M”, „N”, „O” lub „E” lub uzyskać identyfikator, niezbędne jest wypełnianie formularza zamówienia/formularza identyfikatora oraz dołączenie skanów lub zdjęć wymaganych dokumentów.
- Skany lub zdjęcia dokumentów wymaganych dla zakupu abonamentów:
a) abonament dla mieszkańca „M”:
- pierwsza strona zeznania rocznego PIT za rok poprzedni z oryginalną adnotacją o doręczeniu zeznania właściwemu Urzędowi Skarbowemu w Gdyni lub z oryginalnym dowodem nadania zeznania w placówce pocztowego operatora publicznego, a w przypadku rozliczenia rocznego przez Internet wraz z UPO z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO lub zaświadczenie o rozliczaniu zeznania rocznego PIT w Gdyni lub formularza ZAP-3,
- dowód rejestracyjny z wpisanymi danymi osoby uprawnionej, będącej właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu (ewentualnie wraz z oświadczeniem o istnieniu małżeńskiej wspólnoty majątkowej),
- umowa leasingu, najmu, dierżawy lub użyczenia,
b) abonament typu „N” dla osób niepełnosprawnych legitymujących się kartą parkingową:
- dowód rejestracyjny z wpisanymi danymi osoby uprawnionej, będącej właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu (ewentualnie wraz z oświadczeniem o istnieniu małżeńskiej wspólnoty majątkowej) w przypadku nabywania abonamentu przez opiekuna prawnego, dokument potwierdzający sprawowanie opieki prawnej nad osobą niepełnosprawną;
- karta parkingowa osoby niepełnosprawnej;
c) abonament typu „E” dla mieszkańców Gdyni użytkujących pojazdy o napędzie hybrydowym typu plug-in (PHEV):
- dowód rejestracyjny z wpisanymi danymi tego mieszkańca będącego właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu (ewentualnie wraz z oświadczeniem o istnieniu małżeńskiej wspólnoty majątkowej) i odpowiednią adnotacją, iż pojazd posiada napęd hybrydowy z zasilaniem z sieci elektrycznej (typu „plug-in” – PHEV), a w przypadku braku takiego wpisu w dowodzie rejestracyjnym - dodatkowo inny dokument potwierdzający, że pojazd ma napęd hybrydowy;
- umowa leasingu, najmu, dzierżawy lub użyczenia,
- pierwsza strona zeznania rocznego PIT za rok poprzedni z oryginalną adnotacją o doręczeniu zeznania właściwemu Urzędowi Skarbowemu w Gdyni lub z oryginalnym dowodem nadania zeznania w placówce pocztowego operatora publicznego, a w przypadku rozliczenia rocznego przez Internet wraz z UPO z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO lub zaświadczenie o rozliczaniu zeznania rocznego PIT w Gdyni lub formularza ZAP-3,
- Skany lub zdjęcia dokumentów wymaganych dla uzyskania identyfikatora:
- pierwsza strona zeznania rocznego PIT za rok poprzedni z oryginalną adnotacją o doręczeniu zeznania właściwemu Urzędowi Skarbowemu w Gdyni lub z oryginalnym dowodem nadania zeznania w placówce pocztowego operatora publicznego, a w przypadku rozliczenia rocznego przez Internet wraz z UPO z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO lub zaświadczenie o rozliczaniu zeznania rocznego PIT w Gdyni lub formularza ZAP-3,
- dowód rejestracyjny z wpisanymi danymi osoby uprawnionej, będącej właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu (ewentualnie wraz z oświadczeniem o istnieniu małżeńskiej wspólnoty majątkowej),
- umowa leasingu, najmu, dzierżawy lub użyczenia
- Każdy przesłany wniosek zostanie zweryfikowany przez pracowników Biura Obsługi Klienta w terminie do 5 dni roboczych od daty jego zarejestrowania w systemie.
- Po pozytywnej weryfikacji abonamentu, na konto wnioskodawcy w serwisie zostanie przesłany link przekierowujący do płatności.
- W przypadku braku możliwości weryfikacji abonamentu lub identyfikatora w serwisie, Klient jest zobowiązany użyć innej dostępnej w Strefie metody uiszczenia opłaty za postój. Brak możliwości wniesienia opłaty za abonament przy pomocy serwisu z jakichkolwiek przyczyn (w tym leżących po stronie ZDiZ) nie zwalnia z obowiązku wnoszenia opłat za postój w Strefie.
- Po zweryfikowaniu dokumentów oraz wystawieniu abonamentu/wydania identyfikatora, Klient otrzyma potwierdzenie wystawienia abonamentu lub wydania identyfikatora wraz z okresem ważności oraz obszarem jego obowiązywania.
- Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z nabyciem abonamentu/identyfikatora. Wydanie abonamentu nastąpi po wcześniejszym opłaceniu abonamentu.
- W przypadku, gdy w trakcie obowiązywania abonamentu/identyfikatora ZDiZ stwierdzi, że załączone dokumenty są nieautentyczne, abonament/identyfikator może zostać unieważniony.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest odmowa wydania wnioskowanego abonamentu postojowego lub wydania identyfikatora.
- Abonament/identyfikator wydaje się na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy kalendarzowych.
- W okresie ważności identyfikatora zmiana numeru rejestracyjnego pojazdu, na który nadano identyfikator może być dokonana w BOK wyłącznie dwukrotnie w okresie jego ważności, obowiązuje ona po upływie 14 dni od daty wprowadzenia danej zmiany do systemu rejestrującego identyfikatory.
§ 5
W celu przedłużenia abonamentu należy:
- Dla typu „M”:
a) posiadać aktualny abonament na dany pojazd, na który chce dokonać przedłużenia,
b) posiadać meldunek stały bądź czasowy w Strefie oraz przedstawić dokumenty wskazane w §4 pkt. 2 Regulaminu, które utraciły ważność bądź w których dane uległy zmianie,
c) załączyć oświadczenie, iż dokumenty przedstawione wraz z wnioskiem w BOK są nadal aktualne - jeżeli zakup pierwszego abonamentu, zgodnie z Regulaminem, nie był możliwy poprzez serwis i wymagał weryfikacji dokumentów w BOK.
- Dla typu „N”:
a) posiadać aktualny abonament na dany pojazd, na który chce dokonać przedłużenia,
b) przedstawić dokumenty wskazane w §4 pkt. 2 Regulaminu, które utraciły ważność bądź w których dane uległy zmianie,
c) załączyć oświadczenie, iż dokumenty przedstawione wraz z wnioskiem w BOK są nadal aktualne - jeżeli zakup pierwszego abonamentu, zgodnie z Regulaminem, nie był możliwy poprzez serwis i wymagał weryfikacji dokumentów w BOK.
- Dla typu „O”
a) posiadać aktualny abonament na dany pojazd, na który chce dokonać przedłużenia,
- Dla typu „E”
a) posiadać aktualny abonament na dany pojazd, na który chce dokonać przedłużenia,
b) przedstawić dokumenty wskazane w §4 pkt. 2 Regulaminu, które utraciły ważność bądź w których dane uległy zmianie,
c) załączyć oświadczenie, iż dokumenty przedstawione wraz z wnioskiem w BOK są nadal aktualne - jeżeli zakup pierwszego abonamentu, zgodnie z Regulaminem, nie był możliwy poprzez serwis i wymagał weryfikacji dokumentów w BOK.
§ 6
- Zamówienia za pośrednictwem serwisu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Zamówienia za pośrednictwem serwisu można dokonać nie później niż 5 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentów typu „M”, „N” i „E” lub identyfikatora. Zamówienia na abonament typu „O” można dokonać w dowolnym czasie, gdyż nie wymaga on weryfikacji.
- Sprzedaż abonamentów/ wydawanie identyfikatorów możliwe jest nie wcześniej niż 30 dni przed początkiem okresu ich ważności.
- W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest założyć konto na stronie serwisu, poprzez formularz zamówienia/formularz identyfikatora. Klient jest zobowiązany do prawidłowego oraz zgodnego ze stanem faktycznym i prawnym wypełnienia formularza zamówienia/formularza identyfikatora oraz do akceptacji regulaminu przy użyciu pola wyboru o etykiecie „Akceptuj Regulamin” umieszczonego na stronie serwisu.
- Klienci przed złożeniem zamówienia zobowiązani są do zalogowania się na swoim koncie. Do zalogowania niezbędne jest wpisanie loginu i hasła podanego przy rejestracji.
§ 7
- Po zalogowaniu się na swoim koncie, Klient wypełnia formularz zamówienia/formularz identyfikatora. W formularzu zamówienia/formularz identyfikatora Klient jest zobowiązany podać w szczególności rodzaj zamawianej usługi, datę rozpoczęcia okresu ważności abonamentu/identyfikatora oraz dołączyć skany lub zdjęcia wymaganych uchwałą dokumentów. Abonamenty/identyfikatory zamawiane za pośrednictwem serwisu mogą zostać wydane wyłącznie na wskazany numer rejestracyjny pojazdu.
- W przypadku pozytywnej weryfikacji Klient dokonuje wpłaty w wysokości określonej dla danego typu abonamentu. Każde składane zamówienie posiada indywidualny numer rachunku bankowego.
- W przypadku negatywnej weryfikacji, Klient zostaje poinformowany drogą elektroniczną o powodzie odmowy wydania abonamentu/identyfikatora. Ponowna weryfikacja zamówienia możliwa będzie po przesłaniu brakujących dokumentów na wskazany adres e-mail, w terminie 7 dni od dnia weryfikacji. W przeciwnym wypadku zamówienie abonamentu/identyfikatora zostanie anulowane.
- Żądanie wystawienia dokumentu księgowego musi być zgłoszone przez Klienta podczas wypełniania formularza zamówienia poprzez użycie pola wyboru o etykiecie „proszę o wystawienie dokumentu księgowego”. W takim przypadku Klient jest zobowiązany do podania danych koniecznych do wystawienia dokumentu księgowego. Nieuzupełnienie wszystkich danych uniemożliwi wystawienie noty księgowej. Po pozytywnej weryfikacji wniosku i po zaksięgowaniu wpłaty za abonament dokument można pobrać w zakładce "Moje konto" - "HISTORIA I SZCZEGÓŁY ZAMÓWIEŃ".
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma na wskazany przez siebie podczas rejestracji adres mailowy potwierdzenie otrzymania zamówienia. Taka informacja będzie również widoczna na koncie Klienta na stronie serwisu.
§ 8
- Ważność abonamentu rozpoczyna się najwcześniej w momencie przesłania na konto oraz adres e-mail Klienta potwierdzenia zaksięgowania wpłaty uiszczonej przez Klienta.
- Ważność identyfikatora rozpoczyna się najwcześniej po dokonaniu pozytywnej weryfikacji i poinformowaniu o tym fakcie wnioskodawcy na adres e-mail.
- Klient jest uprawniony, po zaksięgowaniu opłaty, do wydrukowania karty potwierdzającej wydanie abonamentu z konta klienta znajdującego się na stronie serwisu.
- Klient jest uprawniony, po otrzymaniu pozytywnej weryfikacji, do wydrukowania karty potwierdzającej wydanie identyfikatora z konta klienta znajdującego się na stronie serwisu.
- W przypadku zaksięgowania środków po terminie wskazanym przez Klienta jako data rozpoczęcia ważności abonamentu, abonament będzie obowiązywał od dnia i godziny zaksięgowania wpłaty do dnia zakończenia obowiązywania wynikającego z wybranego przy zamówieniu typu i okresu ważności abonamentu.
- Złożone zamówienie na zakup abonamentu pozytywnie zweryfikowanego zostanie anulowane, jeżeli:
a) wpłata za abonament zostanie dokonana na niewłaściwy numer rachunku bankowego,
b) wpłata nie nastąpi w terminie 14 dni.
- Klientowi nie przysługuje roszczenie w przypadku:
a) błędnego wypełnienia formularza zamówienia/formularza identyfikatora,
b) dokonania wpłaty za abonament na niewłaściwy numer rachunku bankowego.
§ 9
- W celu otrzymania zwrotu opłaty za niewykorzystany okres ważności abonamentu posiadacz abonamentu zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku w BOK.
- Po pozytywnej weryfikacji wniosku, zwrotu dokonuje się na wskazany numer rachunku bankowego lub w kasie ZDiZ.
- W przypadku zmiany pojazdu, właściciel lub posiadacz może złożyć pisemny wniosek w BOK o zmianę w dotychczasowym abonamencie i uzyskać możliwość postoju nowego pojazdu na okres ważności dotychczasowego abonamentu.
- Zasady rozliczenia kwoty zwrotu zostały określone w uchwale.
Rozdział IV
Reklamacje
§ 10
- Reklamacje w zakresie świadczenia usługi poprzez serwis można kierować na adres zarządcy, tj. ZDiZ, ul. 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia, drogą elektroniczną na adres e-mail: spp@zdiz.gdynia.pl lub osobiście w BOK.
- O wyniku postępowania reklamacyjnego Klient zostanie powiadomiony we wskazanej przez siebie formie: pisemnie na adres zarządcy lub drogą elektroniczną.
- Reklamacje niezawierające wszystkich danych wymaganych w formularzu znajdującym się
w Serwisie w zakładce Reklamacje nie będą rozpatrywane.
Rozdział V
Kontakt
§ 11
- Wnioski dotyczące funkcjonowania serwisu oraz nadanego identyfikatora/wydanego abonamentu przez serwis można kierować na adres zarządcy, tj. ZDiZ, ul. 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia, drogą elektroniczną na adres e-mail: spp@zdiz.gdynia.pl lub osobiście w BOK.
- Kontakt telefoniczny z pracownikami BOK możliwy jest pod numerami telefonów: 058 764 40 21, 058 764 40 22 lub 723 038 654.
Rozdział VI
Forma płatności
§ 12
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione abonamenty postojowe:
- przelew tradycyjny lub
- płatności elektroniczne realizowane poprzez serwis Blue Media.
Rozdział VII
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
§ 13
Informacja przedstawiana zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [RODO]:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) jest Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, 81-384 Gdynia, ul. 10 lutego 24, tel. 58 761 20 00, email: sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązków statutowych ZDiZ w Gdyni w zakresie wydania i obsługi abonamentu postojowego lub nadania identyfikatora, a następnie późniejszej archiwizacji.
- Dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (art. 13 b ust. 4 pkt 2), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, uchwały Nr XXI/443/12 Rady Miasta Gdyni z 27.06.2012 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej, sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej (z późn. zm.) oraz na podstawie instrukcji kancelaryjnej (zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach).
- Dostęp do danych osobowych mogą mieć następujący odbiorcy danych:
- podmioty uprawnione do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- usługodawcy, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług,
- podmioty niezbędne do weryfikacji okoliczności będących podstawą wniosku o abonament/identyfikator.
- ADO nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania w oparciu o otrzymane dane osobowe.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do czasu ostatecznego załatwienia sprawy, a następnie przez przewidziany przepisami prawa okres archiwizacji tego rodzaju dokumentacji.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania od ADO dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania (art. 15, 16, 17, 18, 21 RODO).
- Posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej uprzednio zgody (art. 7.3 RODO), Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2 dotyczącej przetwarzania przekazanych danych osobowych niezgodnie z RODO (art. 77 RODO).
- Podanie danych osobowych (z wyjątkiem danych oznaczonych jako dobrowolne) jest niezbędne do rozpatrzenia wniosku i realizacji abonamentu postojowego/identyfikatora. Rozpatrzenie sprawy zgodnie z powyższą procedurą wymaga podania danych osobowych Klienta w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu, numeru rejestracyjnego pojazdu samochodowego oraz innych danych potwierdzających spełnienie wymogów uchwały dla dostępnych w serwisie usług oraz pozostałych danych przekazywanych dobrowolnie w celu niezbędnym do realizacji zadania poboru opłat za postój, w tym ewidencyjnych i kontrolnych, w przypadku pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, Zarządowi Dróg i Zieleni w Gdyni, z siedzibą: ul. 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia, który będzie ich administratorem. Nie podanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia sprawy.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 14
- Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień regulaminu.
- ZDiZ ma prawo do zaprzestania sprzedaży abonamentów/nadawania identyfikatorów na rzecz Klientów łamiących postanowienia regulaminu lub przepisy obowiązującego prawa oraz w sytuacji żądania przez Klienta usunięcia jego danych osobowych lub cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.
- ZDIZ może dokonać zmian w niniejszym regulaminie. Zmiany regulaminu zostają zamieszczone niezwłocznie na stronie serwisu. Zmiany nie wpływają negatywnie na prawa i obowiązki Klientów wynikające z nabycia usług dostępnych w serwisie, zawartych w oparciu o regulamin obowiązujący w chwili ich zawarcia.
- Wszelkie sprawy nieobjęte niniejszym regulaminem w zakresie dotyczącym abonamentów/identyfikatorów będą rozpatrywane w oparciu o uchwałę i ogólnie obowiązujące przepisy prawa.